Vad var det bästa med livet på GDK?
Kreativiteten och variationen. Att man får möjlighet att testa så många olika saker både i skolan och studentlivet.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Det måste nog vara alla studentföreningar jag engagerat mig i. Så roligt och lärorikt att få vara med och bidra till studentlivet.
Vad kommer du sakna?
Att leva i sin “student bubbla”. Friheten att få fylla sina timmar med sånt som intresserar en och att alltid ha massa saker på gång.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Kursen redaktionell design var en av mina favoriter. Jag gillade den stora kreativa friheten i skapandet av magasinet och att få experimentera med layout.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Att få möjlighet att testa och engagera sig i nya saker, både i studentlivet och skolan.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Legionen och Nolle-p 2025! Det har gett mig så mycket! Vänner, lärdomar och insikter! En otrolig ära att få förtroendet att planera mottagningen för de nya studenterna.
Vad kommer du sakna?
Friheten du har som student!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Möjligheterna och den kreativa andan inom programmet.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Kravallen Glowerallen with the flowerallen. Helt otroligt event.
Vad kommer du sakna?
Mina vänner och TP5.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Allting egentligen, men man njuter ju mest i slutet!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Det bästa måste ändå vara att få ha sjukt kul både inom skolan och på fritiden.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Mitt år som festerist är något av det roligaste jag gjort!
Vad kommer du sakna?
Jag kommer sakna typ allt förutom 08.00 föreläsningarna.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Gemenskapen och friheten att få utvecklas kreativt tillsammans med sina vänner.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Alla roliga sittningar, fester och pubar som man fått spendera med de absolut bästa personerna.
Vad kommer du sakna?
Den dagliga gemenskapen med nära vänner och bekanta.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Förpackningsdesign. Man fick interagera meddesignen på ett nytt sätt och jag upptäckte något jag verkligen skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Att få utmana sin kreativitet och se vad kan är kapabel till att skapa.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
När jag kom med i Legionen och outades på en sittning! Så kul att engagera sig i föreningslivet och få kompisar från olika årskurser och program! Ett speciellt minne för livet.
Vad kommer du sakna?
Alla evenemang och event! Det finns otroligt många event som sker under åren och många olika slags event. Det är kul att både vara med och styra upp men även gå på de olika evenemangen. Det är nästan alltid något på gång att se framemot.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Jag tyckte om immaterialrätt eftersom den skiljer sig från de andra kurserna. Den var bra strukturerad och det var roligt att lära sig. Dessutom var det roligt att lägga upp plugget inför tentan.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Så många roliga föreningar man kan vara med i!
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
10:onde maj 2024 helt klart!
Vad kommer du sakna?
Alla mina bästa vänner jag fått<3
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Om man ska snacka kurser så var redaktionell design och interaktiv informationsdesign riktigt bra!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Folket man delar det med.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Att få larva sig i karaktär under Nolle-P.
Vad kommer du sakna?
Fiketkaffe.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Campusbubblan.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Sammanhållningen och sättet alla hjälper varandra. Att alltid kunna fråga om feedback på designarbeten eller att låna någons vattenkokare över helgen, en så öppen och härlig stämning.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Hur föreningslivet har satt guldkant på min studietid och gjort de här tre åren till de allra bästa. Allt slit har varit tusen procent värt det, för oavsett vad har vi alltid haft roligt och funnits där för varandra.
Vad kommer du sakna?
Att spontant träffas över en öl eller bara gå och snacka i solen runt strömmen. Varje liten stund som gör hela ens dag lite bättre…och kaffekort i fiket givetvis.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Feedback och pepp! Både från lärare och klasskamrater som alltid stöttar varandra och får en att växa tillsammans.
Vad var det bästa med livet på GDK?
De trevligaste människorna jag har träffat har jag träffat här på GDK. Det bästa är också att, via gemensamt engagemang, få hänga så mycket med just de människorna.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
10 maj 2024.
Vad kommer du sakna?
Att få sitta vid runda bordet på TP5 med mina bästa vänner och att ha gångavstånd till dem.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Praktiken var väldigt kul! Att få testa använda all kunskap jag har fått och få ett smakprov av arbetslivet.
Vad var det bästa med livet på GDK?:
Det grymma föreningslivet!
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?:
Examensresan var grym, mark my words.
Vad kommer du sakna?:
Varm choklad i fiket.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
TEAE15.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Alla fantastiska människor! Så klyschigt men sant. Man lär känna så många likasinnade och kreativa personer, kommer sakna alla enormt.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Höjdpunkten har utan tvekan varit mitt år som kassör i Tryckbar. Speciellt alla lunchmöten där man fick ta en paus mitt på dagen för att sitta tillsammans med de roligaste människorna jag har träffat och planera kreativa event. Har lärt mig massor av våra kurser, men 100 gånger mer av att vara en del av studentlivet här på campus!
Vad kommer du sakna?:
TP5 <3
Vad var det bästa med livet på GDK/Vad kommer du att sakna?
Vännerna, kreativiteten och Norrköping stad.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
De valbara kurserna.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Vännerna och kaoset.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Fulvin.
Vad kommer du sakna?
Kompisar, Ica Strömmen och Adobes (gamla) studentrabatt.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
TNGD35, TEAE11, TNGD36.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Friheten att själv få bestämma hur man vill lägga upp studentlivet och plugget, och så alla fina vänner förstås.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
En speciell dag var när vi firade Elin och Varja i Folkis under ettan. Med picknickfiltar och gott snacks kom nästan halva klassen. Vi spelade fotboll och kubb, satt och pratade och lyssnade på musik långt in på småtimmarna.
Vad kommer du sakna?
Jag kommer sakna alla klasskamrater så sjukt mycket.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Alla moment där man arbetade med kunder var det mest givande. Man har fått arbeta utifrån riktiga efterfrågningar och behöver ändra sina tankar om kunden har haft andra idéer. Vilket har gett nya insikter om designprocessen och hur den går till.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Det bästa med livet på GDK är möjligheten att utforska flera områden inom kommunikationsvärlden.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Att få lära känna så många kreativa människor och få ta del av deras kreativitet.
Vad kommer du sakna?
Jag kommer sakna kurskamraterna, de fina universitets lokalerna och att få lära sig så mycket nytt varje dag.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Jag uppskattade särskilt att vi fick arbeta med en riktig kund i kursen Marknadskommunikativt designprojekt. Det gjorde att vi kunde tillämpa våra kunskaper i ett skarpt läge och visa vad vi kan. Jag uppskattade också den längre och mer genomgående kursen i användarupplevelse och interaktionsdesign. Det var där jag upptäckte min passion för UX-design och för att designa med människan i centrum.
Vad var det bästa med livet på GDK?:
Möjligheten att engagera sig i föreningslivet!
Vad kommer du sakna?
Definitivt friheten! Att kunna ta dagen lite som den kommer.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
En av de roligaste och mest lärorika kurserna var nog redaktionell design!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Variationen av ämnen och tekniker!
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Praktiken under vårterminen i tvåan hos RFSL:s kommunikationsavdelning i Stockholm.
Vad kommer du sakna?
Gemenskapen och de vänner som jag har fått både från och utanför programmet. Studentlivet är en unik punkt i livet som minst sagt kommer att ta lång tid att glömma.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Om inte praktiken så måste min favoritdel vara examensarbetet. Eftersom vi inte läste någon annan kurs parallellt kunde man också lägga mycket mer krut på arbetet och därigenom känna sig mer nöjd när det var klart jämfört med tidigare projekt som vi har haft under åren.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Fina Campus Norrköping.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
När Kalle vann gyllene snittet för att han tog en nervös GDK 1 klass igenom kursen Immaterialrätt med bravur.
Vad kommer du sakna?
Adobe studentrabatt.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
TNGD36.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Att träffa sådana otroliga människor.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Höjdpunkten är nu! Första dagen grät jag i famnen på mor “jag kommer aldrig att klara det här” – men plötsligt är man på bild i katalogen mer rakryggad än någonsin. Jag är så stolt över oss alla!
Vad kommer du sakna?
Samtalen på pendeln med världens bästa pendelkompis!
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
3D i mitt <3
Vad var det bästa med livet på GDK?
Ha möjligheten att kunna ta en utbytestermin i Kanada.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
HK.
Vad kommer du sakna?
Alla fina vänner man fått!
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Föreningslivet.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Färg, form och fina vänner.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Höjdpunkter är alla kvällsmöten med föreningen där man är trött och hungrig, men glad ändå för det är roligt och vi gör det tillsammans.
Vad kommer du sakna?
Min norrpanfamilj i form av alla fina vänner <3
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Att få mer och mer förståelse och kunskap för design och kommunikation och tillslut (förhoppningsvis) hitta vilken riktning man ska gå i livet karriärmässigt. Extra kul att göra projekt med riktiga kunder som man blir stolt över!
Vad kommer du sakna?
Att få träffa och hänga med sina kompisar varje dag!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Studentlivet! Att få träffa så många från olika personer och arbeta med olika projekt är otroligt roligt.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Nolle-P är svårt att slå! Man träffar så mycket roligt folk och har många roliga upplevelser.
Vad kommer du sakna?
Att sitta på skolan hela dagen och känna att man knappt har pluggat något för att man har hängt med sina vänner.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Redaktionell design var superkul! Då fick kreativiteten flöda.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Att få växa både som person och karriärmässigt. Under den här tiden har jag fått så många nya vänner och samlat erfarenheter som verkligen har format mig.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Att jag faktiskt vågade söka till campusbandet och stå på scen och sjunga. Något jag länge velat göra men inte haft mod till. Vilken otrolig känsla!!!
Vad kommer du sakna?
Gemenskapen! Studentlivet är verkligen en egen bubbla, och jag kommer sakna allt från sittningar till kravaller och fulvinsrundor.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Jag gillade faktiskt webb kurserna mest! Jag har verkligen fastnat för webb, och det är tack vare att jag fick utforska det under utbildningen.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Den kreativa roadtrippen till målet med folk man gillar!
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?:
Alla Vattentornet pub torsdagar som man har gått på, särskilt den första där man upptäckte att det fanns en pub i ett vattentorn.
Vad kommer du sakna?
Studentlivet och vad det har medfört livet.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Att möta så många kreativa personer och få nya vänner längs vägen.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Ett minne jag tar med mig är dagen då jag började känna mig som en professionell designer i den svenska miljön, trots att jag innan studierna inte visste något om designbranschen i Sverige.
Vad kommer du sakna?
Jag kommer att sakna våra kreativa arbetsmöten och samarbetet i grupperna.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Den kreativa brainstorming-fasen i projekten, när vi hade stor frihet att välja både idé och hur vi ville utveckla den.
Vad var det bästa med livet på GDK?:
Utan tvekan alla som man lärde känna under tiden. Sen kanske man lärde sig något också.
Vad kommer du sakna?:
Va hetere….
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Känslan när man klarar en tenta man inte pluggat till!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Att vara omringad av så många kreativa personer och att alltid kunna få input när den egna kreativa juicen tar slut.
Vad kommer du sakna?
Att sitta runt ett bord på TP5 och snacka om något helt annat när man gång på gång sagt “okej nu måste vi verkligen plugga”.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Redovisningen av våra reklamfilmer på Cnema!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Alla underbara människor man lärt känna samtidigt som man fått testa på massa roliga saker i studentlivet såsom kurser i allt möjligt och engagemang i föreningar!
Vad kommer du sakna?
TP5, sovmorgon, Adobe till studentpris, föreningslivet, att ta varv och såklart människorna man fått spendera de senaste 3 åren med!
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Ingen specifik del, men bredden! Att det går att pick and choose lite hur man vill för att få ut det man verkligen vill och få testa på massa olika saker. Allt från 3D och webb till trycksaker och film!
Vad var det bästa med livet på GDK?
Folket man lär känna både på programmet men också alla andra som läser något helt annat.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Kretsn. Det är det absolut roligaste jag någonsin gjort. Jag skulle inte byta något för den tiden.
Vad kommer du sakna?
Morgonvarvet när man bara går runt och hälsar på de man känner, småpratar lite och bara har en trevlig morgon.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Kodning av webbsidor. Det har varit nytt för mig och man kan nörda ner sig i så mycket olika saker.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Att umgås med likasinnade människor!
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Kommer inte på något i skrivande stund
Vad kommer du sakna?
Jag kommer att sakna allt tror jag. Alla kompisar, plugget, festerna, engagemangen, eventen, ja allt!
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Praktiken och de mer praktiska kurserna i 2:an.
Vad var det bästa med livet på GDK?
Sammanhållningen och alla underbara människor! Alla är så kreativa och härliga. Det är också väldigt lyxigt att vara student då man har en sådan flexibel och spännande vardag.
Kan du dela med dig av en höjdpunkt från dina tre år?
Höjdpunkten för mig är alla engagemang man kan ta del av. De har fått mig att utvecklas, hitta nya sammanhang och träffa nya människor. Jag tycker att tiden på GDK blir vad man gör den till, och jag har verkligen försökt ta vara på varje möjlighet och göra den så rolig och givande som möjligt!
Vad kommer du sakna?
Att ha en så flexibel vardag och kunna vara spontan. Du kan lätt ta en aw på en måndag och det är inget fel med det för du är ung och student! Du kommer undan lätt med mycket.
Vilken var din favoritdel av utbildningen?
Att man får testa på så många olika saker och därmed hitta saker man inte visste att man var bra på, och tvärtom såklart. Jag älskar att lära mig nya saker så det har verkligen varit roligt och givande att få en bred förståelse och utbildning.