GDK-EX 2025

Redaktionellt

The Reader 

Ett magasin för läsare inspirerat av Booktok, gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Amalia Rommeskog

The Reader 

Ett magasin för läsare inspirerat av Booktok, gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Amalia Rommeskog

The Reader

Ett magasin för läsare inspirerat av Booktook, gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Amalia Rommeskog

Around

Genom att utforska världens kulturer, öppnar Around upp för nya perspektiv. Fokus ligger på att belysa unika traditioner, mode, mat samt människor och berättelser som formar ett land. Mantrat är att fånga nyfikenheten som skapas över kulturella gränser. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Diana Cortes

Around

Genom att utforska världens kulturer, öppnar Around upp för nya perspektiv. Fokus ligger på att belysa unika traditioner, mode, mat samt människor och berättelser som formar ett land. Mantrat är att fånga nyfikenheten som skapas över kulturella gränser. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Diana Cortes

Around

Genom att utforska världens kulturer, öppnar Around upp för nya perspektiv. Fokus ligger på att belysa unika traditioner, mode, mat samt människor och berättelser som formar ett land. Mantrat är att fånga nyfikenheten som skapas över kulturella gränser. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Diana Cortes

SAND

SAND är en specialiserad tidning som fokuserar på glas, glaskonst och glasblåsning. Tidningen erbjuder en inblick i både traditionella och moderna aspekter av glasvärlden. Skapat i kursen TNGD38.

Deltagare: Felicia Ågren

SAND

SAND är en specialiserad tidning som fokuserar på glas, glaskonst och glasblåsning. Tidningen erbjuder en inblick i både traditionella och moderna aspekter av glasvärlden. Skapat i kursen TNGD38.

Deltagare: Felicia Ågren

SAND

SAND är en specialiserad tidning som fokuserar på glas, glaskonst och glasblåsning. Tidningen erbjuder en inblick i både traditionella och moderna aspekter av glasvärlden. Skapat i kursen TNGD38.

Deltagare: Felicia Ågren

Kåsan

Ett glädjefyllt och inspirerande magasin (med tillhörande grafisk identitet) för unga som är intresserade av att börja med eller veta mer om friluftsliv.
Deltagare: Hedvig Tropp

Beyond the Charts

Ett musikmagasin som uppmärksammar mindre artister. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Kajsa Eklöf

Kåsan

Ett glädjefyllt och inspirerande magasin (med tillhörande grafisk identitet) för unga som är intresserade av att börja med eller veta mer om friluftsliv.

Deltagare: Hedvig Tropp

Kåsan

Ett glädjefyllt och inspirerande magasin (med tillhörande grafisk identitet) för unga som är intresserade av att börja med eller veta mer om friluftsliv.
Deltagare: Hedvig Tropp

Beyond the Charts

Ett musikmagasin som uppmärksammar mindre artister. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Kajsa Eklöf

Beyond the Charts

Ett musikmagasin som uppmärksammar mindre artister. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Kajsa Eklöf

Bokhyllan

Ett magasin som handlar om att inspirera erfarna och nya läsare att vilja läsa mer. Skapat i kursen TNGD38.

Deltagare: Paulina Unné

Bokhyllan

Ett magasin som handlar om att inspirera erfarna och nya läsare att vilja läsa mer. Skapat i kursen TNGD38.

Deltagare: Paulina Unné

Bokhyllan

Ett magasin som handlar om att inspirera erfarna och nya läsare att vilja läsa mer. Skapat i kursen TNGD38.

Deltagare: Paulina Unné

Mix it up

Ett drinkmagasin med sommartema gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Sanna Josefsson

Mix it up

Ett drinkmagasin med sommartema gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Sanna Josefsson

Mix it up

Ett drinkmagasin med sommartema gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Sanna Josefsson

Redefined

Ett livsstilsmagasin med fokus på att omdefiniera “raggarkulturen” och lyfta fram kvinnorna bakom ratten. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Sara Engquist

Redefined

Ett livsstilsmagasin med fokus på att omdefiniera “raggarkulturen” och lyfta fram kvinnorna bakom ratten. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Sara Engquist

Redefined

Ett livsstilsmagasin med fokus på att omdefiniera “raggarkulturen” och lyfta fram kvinnorna bakom ratten. Gjort i kursen TNGD38.

Deltagare: Sara Engquist

Talaria

Talaria – Stora äventyr. Liten budget är ett resemagasin för unga, äventyrliga vagabonder. I varje nummer får läsaren följa med till nya, ovanliga resmål – som inte kostar skjortan. Skapat för kursen TNGD38.

Deltagare: Selma Merdović

Talaria

Talaria – Stora äventyr. Liten budget är ett resemagasin för unga, äventyrliga vagabonder. I varje nummer får läsaren följa med till nya, ovanliga resmål – som inte kostar skjortan. Skapat för kursen TNGD38.

Deltagare: Selma Merdović

Talaria

Talaria – Stora äventyr. Liten budget är ett resemagasin för unga, äventyrliga vagabonder. I varje nummer får läsaren följa med till nya, ovanliga resmål – som inte kostar skjortan. Skapat för kursen TNGD38.

Deltagare: Selma Merdović

Bok

Goda Mål

En kokbok om mellanmål inspirerat av monteringsanvisningar. Skapad i kursen TNGD38.

Deltagare: Astrid Kronfjäll

Goda Mål

En kokbok om mellanmål inspirerat av monteringsanvisningar. Skapad i kursen TNGD38.

Deltagare: Astrid Kronfjäll

Goda Mål

En kokbok om mellanmål inspirerat av monteringsanvisningar. Skapad i kursen TNGD38.

Deltagare: Astrid Kronfjäll

Yearbook 2023

Under min praktik i kursen TNGD35 fick jag designa Configuras årsbok för 2023 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.

Deltagare: Paulina Unné

Yearbook 2023

Under min praktik i kursen TNGD35 fick jag designa Configuras årsbok för 2023 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.

Deltagare: Paulina Unné

Yearbook 2023

Under min praktik i kursen TNGD35 fick jag designa Configuras årsbok för 2023 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.

Deltagare: Paulina Unné

Yearbook 2024

Blev frågad om att jobba för Configura i två månader och skapa deras årsbok för 2024 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.

Deltagare: Paulina Unné

Yearbook 2024

Blev frågad om att jobba för Configura i två månader och skapa deras årsbok för 2024 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.

Deltagare: Paulina Unné

Vi tolkade Brett Easton Ellis American Psycho samhällskritiskt, satte den i en nutida kontext, samt porträtterade detta i en kanalöverskridande kampanj. Min roll var att trycka och binda böckerna och dess omslag.

Deltagare: Selma Merdović, tillsammans med de 45 andra studenterna i kursen Campaign Management (Hochschule der Medien, Stuttgart)

Lyrics by Lizzy McAlpine

I kursen redaktionell design valde jag att skapa en bok med utgångspunkt i ett album. Fokus var att förmedla känslan av musiken samt jobba med layouten av texterna för att förstärka meningen i de.
Deltagare: Sofia Waldner

Yearbook 2024

Blev frågad om att jobba för Configura i två månader och skapa deras årsbok för 2024 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.

Deltagare: Paulina Unné

Vi tolkade Brett Easton Ellis American Psycho samhällskritiskt, satte den i en nutida kontext, samt porträtterade detta i en kanalöverskridande kampanj. Min roll var att trycka och binda böckerna och dess omslag.

Deltagare: Selma Merdović, tillsammans med de 45 andra studenterna i kursen Campaign Management (Hochschule der Medien, Stuttgart)

Vi tolkade Brett Easton Ellis American Psycho samhällskritiskt, satte den i en nutida kontext, samt porträtterade detta i en kanalöverskridande kampanj. Min roll var att trycka och binda böckerna och dess omslag.

Deltagare: Selma Merdović, tillsammans med de 45 andra studenterna i kursen Campaign Management (Hochschule der Medien, Stuttgart)

Lyrics by Lizzy McAlpine

I kursen redaktionell design valde jag att skapa en bok med utgångspunkt i ett album. Fokus var att förmedla känslan av musiken samt jobba med layouten av texterna för att förstärka meningen i de.
Deltagare: Sofia Waldner

Lyrics by Lizzy McAlpine

I kursen redaktionell design valde jag att skapa en bok med utgångspunkt i ett album. Fokus var att förmedla känslan av musiken samt jobba med layouten av texterna för att förstärka meningen i de.
Deltagare: Sofia Waldner

Förpackning

BAM

En 3D-modellerad mockup av en förpackning från det fiktiva företaget BAM som tillverkar bambustrumpor inspirerade av pop art.
Deltagare förpackningsdesign: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Caroline Seidel, Louise Johansson, Lovisa Wäster, Patricia Karlsson
Deltagare 3D-grafik: Hedvig Tropp

BAM

En 3D-modellerad mockup av en förpackning från det fiktiva företaget BAM som tillverkar bambustrumpor inspirerade av pop art.
Deltagare förpackningsdesign: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Caroline Seidel, Louise Johansson, Lovisa Wäster, Patricia Karlsson
Deltagare 3D-grafik: Hedvig Tropp

BAM

En 3D-modellerad mockup av en förpackning från det fiktiva företaget BAM som tillverkar bambustrumpor inspirerade av pop art.
Deltagare förpackningsdesign: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Caroline Seidel, Louise Johansson, Lovisa Wäster, Patricia Karlsson
Deltagare 3D-grafik: Hedvig Tropp

Mittemellan

Design av förpackning till hållbara bambustrumpor i kursen TNGD33.

Deltagare: Mathilda Barkne, Hedda Linde, Sara Engquist, Brooke Johansson, Agnes Karlsson

Mittemellan

Design av förpackning till hållbara bambustrumpor i kursen TNGD33.

Deltagare: Mathilda Barkne, Hedda Linde, Sara Engquist, Brooke Johansson, Agnes Karlsson

Mittemellan

Design av förpackning till hållbara bambustrumpor i kursen TNGD33.

Deltagare: Mathilda Barkne, Hedda Linde, Sara Engquist, Brooke Johansson, Agnes Karlsson

Dr. Jekyll & Mr. Hyde’s Spooky Potion Caramels

Godispåse i plast tryckt med gravyrtryck, låda i lätt kartong tryckt i offset, hylldisplay i kartong tryckt för hand i screentryck. Gjord i kursen Practical training in PrePress, Press and PostPress (Hochschule der Medien, Stuttgart).

Deltagare: Selma Merdović, Michael Schmidt

Dr. Jekyll & Mr. Hyde’s Spooky Potion Caramels

Godispåse i plast tryckt med gravyrtryck, låda i lätt kartong tryckt i offset, hylldisplay i kartong tryckt för hand i screentryck. Gjord i kursen Practical training in PrePress, Press and PostPress (Hochschule der Medien, Stuttgart).

Deltagare: Selma Merdović, Michael Schmidt

Dr. Jekyll & Mr. Hyde’s Spooky Potion Caramels

Godispåse i plast tryckt med gravyrtryck, låda i lätt kartong tryckt i offset, hylldisplay i kartong tryckt för hand i screentryck. Gjord i kursen Practical training in PrePress, Press and PostPress (Hochschule der Medien, Stuttgart).

Deltagare: Selma Merdović, Michael Schmidt

Walk The Earth

En förpackning och varumärke för strumpor, skapat för att bidra till en bättre värld för djur och natur. Gjord i kursen TNGD33.

Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson

Walk The Earth

En förpackning och varumärke för strumpor, skapat för att bidra till en bättre värld för djur och natur. Gjord i kursen TNGD33.

Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson

Walk The Earth

En förpackning och varumärke för strumpor, skapat för att bidra till en bättre värld för djur och natur. Gjord i kursen TNGD33.

Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson

Trycksak

Tystnaden

Postern skildrar en fredsduva dödad av en pil, en symbol för hotet mot våra mänskliga rättigheter. Texten betonar vårt ansvar att stå upp mot de orättvisor och brott mot mänskliga rättigheter som ständigt sker – ändå är tystnaden mest talande.

Deltagare: Felicia Ågren

Tystnaden

Postern skildrar en fredsduva dödad av en pil, en symbol för hotet mot våra mänskliga rättigheter. Texten betonar vårt ansvar att stå upp mot de orättvisor och brott mot mänskliga rättigheter som ständigt sker – ändå är tystnaden mest talande.

Deltagare: Felicia Ågren

Tystnaden

Postern skildrar en fredsduva dödad av en pil, en symbol för hotet mot våra mänskliga rättigheter. Texten betonar vårt ansvar att stå upp mot de orättvisor och brott mot mänskliga rättigheter som ständigt sker – ändå är tystnaden mest talande.

Deltagare: Felicia Ågren

Nollans bok

Informationsbok till de nya studenterna under mottagningen 2023.

Deltagare: Julia Gavelin

Nollans bok

Informationsbok till de nya studenterna under mottagningen 2023.

Deltagare: Julia Gavelin

Nollans bok

Informationsbok till de nya studenterna under mottagningen 2023.

Deltagare: Julia Gavelin

Claude Debussy i Modern tappning

För att locka fler unga att lyssna på klassisk musik tog vi fram ett koncept som skulle locka till sig målgruppen med konst. Affischerna är inspirerade av Bauhaus stilen och Claude Debussys olika stycken. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Sofia Waldner, Alice Pälvärinne, Josefina Spångberg

Claude Debussy i Modern tappning

För att locka fler unga att lyssna på klassisk musik tog vi fram ett koncept som skulle locka till sig målgruppen med konst. Affischerna är inspirerade av Bauhaus stilen och Claude Debussys olika stycken. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Sofia Waldner, Alice Pälvärinne, Josefina Spångberg

Claude Debussy i Modern tappning

För att locka fler unga att lyssna på klassisk musik tog vi fram ett koncept som skulle locka till sig målgruppen med konst. Affischerna är inspirerade av Bauhaus stilen och Claude Debussys olika stycken. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Sofia Waldner, Alice Pälvärinne, Josefina Spångberg

Marknadsföring

Åre 2025

En vepa framtagen för att marknadsföra Åre-resan 2025.

Deltagare: Astrid Kronfjäll

Åre 2025

En vepa framtagen för att marknadsföra Åre-resan 2025.

Deltagare: Astrid Kronfjäll

Åre 2025

En vepa framtagen för att marknadsföra Åre-resan 2025.

Deltagare: Astrid Kronfjäll

Marieborgs Folkhögskola

Marknadsföringsmaterial utvecklat för marknadsföring av  Marieborgs kreativa folkhögskolekurser.

Deltagare: Emilia Forsell

Marieborgs Folkhögskola

Marknadsföringsmaterial utvecklat för marknadsföring av  Marieborgs kreativa folkhögskolekurser.

Deltagare: Emilia Forsell

Marieborgs Folkhögskola

Marknadsföringsmaterial utvecklat för marknadsföring av  Marieborgs kreativa folkhögskolekurser.

Deltagare: Emilia Forsell

Melastugan

Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att Instagraminlägg åt friluftsföreningen PAFF för att marknadsföra en stugtur.
Deltagare: Hedvig Tropp

Melastugan

Instagraminlägg åt friluftsföreningen PAFF för att marknadsföra en stugtur.
Deltagare: Hedvig Tropp

Melastugan

Instagraminlägg åt friluftsföreningen PAFF för att marknadsföra en stugtur.
Deltagare: Hedvig Tropp

Epifónima

Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att förstå mer om hur ett bra arbetsflöde i InDesign kan se ut.
Deltagare: Hedvig Tropp

Epifónima

Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att förstå
mer om hur ett bra arbetsflöde i InDesign kan se ut.

Deltagare: Hedvig Tropp

Epifónima

Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att förstå mer om hur ett bra arbetsflöde i InDesign kan se ut i kursen TNGD42.

Deltagare: Hedvig Tropp

Var går gränsen?

I samarbete med en fiktiv organisation skapades en kampanj med fokus på att minska våld i nära relationer. Målet var att försöka nå förövarna för att ge de en tankeställare om deras beteende är hälsosamt. Skannar man affischen dyker en kort animationsvideo upp som förstärker budskapet.
Deltagare: Sofia Waldner, Emma Santos, Alice Arberg

Var går gränsen?

I samarbete med en fiktiv organisation skapades en kampanj med fokus på att minska våld i nära relationer. Målet var att försöka nå förövarna för att ge de en tankeställare om deras beteende är hälsosamt. Skannar man affischen dyker en kort animationsvideo upp som förstärker budskapet.
Deltagare: Sofia Waldner, Emma Santos, Alice Arberg

Var går gränsen?

I samarbete med en fiktiv organisation skapades en kampanj med fokus på att minska våld i nära relationer. Målet var att försöka nå förövarna för att ge de en tankeställare om deras beteende är hälsosamt. Skannar man affischen dyker en kort animationsvideo upp som förstärker budskapet.
Deltagare: Sofia Waldner, Emma Santos, Alice Arberg

Ryds Herrgård

Marknadsföring för Kårhuset Ryds Herrgårds instagram via MF Kårhouse. 

Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist

Ryds Herrgård

Marknadsföring för Kårhuset Ryds Herrgårds instagram via MF Kårhouse. 

Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist

Ryds Herrgård

Marknadsföring för Kårhuset Ryds Herrgårds instagram via MF Kårhouse. 

Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist

Branding

NSSS25 Visuell Identitet

En grafisk profil framtagen för den nordiska körfestivalen Nordic Student Singers’ Summit 2025.

Deltagare: Emilia Forsell

NSSS25 Visuell Identitet

En grafisk profil framtagen för den nordiska körfestivalen Nordic Student Singers’ Summit 2025.

Deltagare: Emilia Forsell

NSSS25 Visuell Identitet

En grafisk profil framtagen för den nordiska körfestivalen Nordic Student Singers’ Summit 2025.

Deltagare: Emilia Forsell

SKÖN Visuell Identitet

En ny grafisk profil framtagen för Studentkören i Norrköping, SKÖN.

Deltagare: Emilia Forsell

SKÖN Visuell Identitet

En ny grafisk profil framtagen för Studentkören i Norrköping, SKÖN.

Deltagare: Emilia Forsell

SKÖN Visuell Identitet

En ny grafisk profil framtagen för Studentkören i Norrköping, SKÖN.

Deltagare: Emilia Forsell

Grodan

Presentation av en marknadsstrategisk visuell profil för det fiktiva varumärket Grodan. Företaget tillverkar veganska röror, gjorda på grönsaker och rotfrukter, för upptagna unga vuxna. Skapat i kursen TNGD43.
Deltagare: Hedvig Tropp, Gabriel Carvajal, Tuva Annerbrink

Grodan

Presentation av en marknadsstrategisk visuell profil för det fiktiva varumärket Grodan. Företaget tillverkar veganska röror, gjorda på grönsaker och rotfrukter, för upptagna unga vuxna. Skapat i kursen TNGD43.
Deltagare: Hedvig Tropp, Gabriel Carvajal, Tuva Annerbrink

Grodan

Presentation av en marknadsstrategisk visuell profil för det fiktiva varumärket Grodan. Företaget tillverkar veganska röror, gjorda på grönsaker och rotfrukter, för upptagna unga vuxna. Skapat i kursen TNGD43.
Deltagare: Hedvig Tropp, Gabriel Carvajal, Tuva Annerbrink

Kråksmåla Skogstjänst

Som frilansare tog jag fram en grön, rak och stilren logotyp till Kråksmåla Skogstjänst, ett skogsföretag i de småländska skogarna.

Deltagare: Hedda Linde

Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson

Grafisk profil för RoCom

Framtagning av bland annat grafisk profil för företaget RoCom i kursen TNGD45.  

Deltagare: Julia Gavelin, Wilma Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson

Kråksmåla Skogstjänst

Som frilansare tog jag fram en grön, rak och stilren logotyp till Kråksmåla Skogstjänst, ett skogsföretag i de småländska skogarna.

Deltagare: Hedda Linde

Grafisk profil för RoCom

Framtagning av bland annat grafisk profil för företaget RoCom i kursen TNGD45.  

Deltagare: Julia Gavelin, Wilma Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson

Kråksmåla Skogstjänst

Som frilansare tog jag fram en grön, rak och stilren logotyp till Kråksmåla Skogstjänst, ett skogsföretag i de småländska skogarna.

Deltagare: Hedda Linde

Grafisk profil för RoCom

Framtagning av bland annat grafisk profil för företaget RoCom i kursen TNGD45.  

Deltagare: Julia Gavelin, Wilma Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson

Tömningskravallen 2024

Artefakter till Tömningskravallen 2024.

Deltagare: Wilma Karlsson och Julia Gavelin

Tömningskravallen 2024

Artefakter till Tömningskravallen 2024.

Deltagare: Wilma Karlsson och Julia Gavelin

Tömningskravallen 2024

Artefakter till Tömningskravallen 2024.

Deltagare: Wilma Karlsson och Julia Gavelin

Koncept

The Last Bompa - En explosion du sent glömmer

Den fiktiva hip-hop artisten Bompa som ska ha Sverige turné. Bompa är en kontroversiell artist där han ifrågasätter dagens samhälle. Turnén han ska ut på bygger kring idén om att han vill upplysa sina fans om hur viktigt det är att ta hand om planeten. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson

The Last Bompa - En explosion du sent glömmer

Den fiktiva hip-hop artisten Bompa som ska ha Sverige turné. Bompa är en kontroversiell artist där han ifrågasätter dagens samhälle. Turnén han ska ut på bygger kring idén om att han vill upplysa sina fans om hur viktigt det är att ta hand om planeten. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson

The Last Bompa - En explosion du sent glömmer

Den fiktiva hip-hop artisten Bompa som ska ha Sverige turné. Bompa är en kontroversiell artist där han ifrågasätter dagens samhälle. Turnén han ska ut på bygger kring idén om att han vill upplysa sina fans om hur viktigt det är att ta hand om planeten. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson

Bonfire De Tour

Koncept för en utomhusturné till det påhittade indiebandet MT.Weather med tillhörande affischer, sånghäfte samt hemsida. Skapat i kursen TNGD46.

Deltagare: Mathilda Barkne, Rebecka Gabrielson

Bonfire De Tour

Koncept för en utomhusturné till det påhittade indiebandet MT.Weather med tillhörande affischer, sånghäfte samt hemsida. Skapat i kursen TNGD46.

Deltagare: Mathilda Barkne, Rebecka Gabrielson

Bonfire De Tour

Koncept för en utomhusturné till det påhittade indiebandet MT.Weather med tillhörande affischer, sånghäfte samt hemsida. Skapat i kursen TNGD46.

Deltagare: Mathilda Barkne, Rebecka Gabrielson

Webb

GDK EX 2023

Hemsidan som skapades för GDK EX 2023

Deltagare: Adrian Lydén och Ella Forsberg

GDK EX 2023

Hemsidan som skapades för GDK EX 2023.

Deltagare: Adrian Lydén och Ella Forsberg

GDK EX 2023

Hemsidan som skapades för GDK EX 2023.

Deltagare: Adrian Lydén och Ella Forsberg

Hemsida för Ligna Energy

Under min praktik hos Ligna Energy tog jag fram skisser för deras hemsida utifrån en ny grafisk profil, med fokus på UX/UI. 

Deltagare: Julia Gavelin

Hemsida för Ligna Energy

Under min praktik hos Ligna Energy tog jag fram skisser för deras hemsida utifrån en ny grafisk profil, med fokus på UX/UI. 

Deltagare: Julia Gavelin

Hemsida för Ligna Energy

Under min praktik hos Ligna Energy tog jag fram skisser för deras hemsida utifrån en ny grafisk profil, med fokus på UX/UI. 

Deltagare: Julia Gavelin

3D

Drake

En 3D rendering av en drake som anfaller ett slott, skapat i kursen TNGD32.

Deltagare: Adrian Lydén och Felicia

Drake

En 3D rendering av en drake som anfaller ett slott, skapat i kursen TNGD32.

Deltagare: Adrian Lydén och Felicia

Drake

En 3D rendering av en drake som anfaller ett slott, skapat i kursen TNGD32.

Deltagare: Adrian Lydén och Felicia Ågren

Ruby River

En miljö i blender där alla former och texturer är egen skapade, för kursen TNGD32.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson

Ruby River

En miljö i blender där alla former och texturer är egen skapade, för kursen TNGD32.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson

Ruby River

En miljö i blender där alla former och texturer är egen skapade, för kursen TNGD32.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson

Muminhuset

En 3D-rendering av Tove Janssons ikoniska Muminhus. Skapat i kursen TNGD32.

Deltagare: Julia Gavelin & Ottilia Liljekvist

Muminhuset

En 3D-rendering av Tove Janssons ikoniska Muminhus. Skapat i kursen TNGD32.

Deltagare: Julia Gavelin & Ottilia Liljekvist

Muminhuset

 En 3D-rendering av Tove Janssons ikoniska Muminhus. Skapat i kursen TNGD32.

Deltagare: Julia Gavelin & Ottilia Liljekvist

Cottage Core Kök

Realistisk 3D-rendering av ett mysigt kök för kursen TNGD32.

Deltagare: Mathilda Barkne, Brooke Johansson Liljekvist

Cottage Core Kök

Realistisk 3D-rendering av ett mysigt kök för kursen TNGD32.

Deltagare: Mathilda Barkne, Brooke Johansson Liljekvist

Cottage Core Kök

Realistisk 3D-rendering av ett mysigt kök för kursen TNGD32.

Deltagare: Mathilda Barkne, Brooke Johansson Liljekvist

Café

En 3D rendering av ett café för kursen TNGD32.

Deltagare: Paulina Unné och Ella Forsberg

Café

En 3D rendering av ett café för kursen TNGD32.

Deltagare: Paulina Unné och Ella Forsberg

Café

En 3D rendering av ett café för kursen TNGD32.

Deltagare: Paulina Unné och Ella Forsberg

Pettsson och Findus

En 3D rendering av det nostalgiska köket från Pettson och Findus. Gjort i kursen TNGD32.

Deltagare: Wilma Karlsson och Emma Santos

Pettsson och Findus

En 3D rendering av det nostalgiska köket från Pettson och Findus. Gjort i kursen TNGD32.

Deltagare: Wilma Karlsson och Emma Santos

Pettsson och Findus

En 3D rendering av det nostalgiska köket från Pettson och Findus. Gjort i kursen TNGD32.

Deltagare: Wilma Karlsson och Emma Santos

Fotografi

I Was There

Uppgiften gick ut på att klippa in sig själv i en historisk bild. Skapad i kursen TNGD44. 

Deltagare: Astrid Kronfjäll

I Was There

Uppgiften gick ut på att klippa in sig själv i en historisk bild. Skapad i kursen TNGD44. 

Deltagare: Astrid Kronfjäll

I Was There

Uppgiften gick ut på att klippa in sig själv i en historisk bild. Skapad i kursen TNGD44. 

Deltagare: Astrid Kronfjäll

Video

Trattoria Gabriel

Baserat på ägaren Zekis historia och hans vinster som han vunnit i diverse olika pizzatävlingar lyckades vi skapa en marknadsföringsvideo åt Trattoria Gabriel här i Norrköping. Skapad i kursen TNGD44.

Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson, Sender Kruithof, Torbjörn Larsson

Trattoria Gabriel

Baserat på ägaren Zekis historia och hans vinster som han vunnit i diverse olika pizzatävlingar lyckades vi skapa en marknadsföringsvideo åt Trattoria Gabriel här i Norrköping. Skapad i kursen TNGD44.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Wilma Andersson, Linn
Abrahamsson, Sender Kruithof, Torbjörn Larsson

Trattoria Gabriel

Baserat på ägaren Zekis historia och hans vinster som han vunnit i diverse olika
pizzatävlingar lyckades vi skapa en marknadsföringsvideo åt Trattoria Gabriel här i Norrköping. Skapad i kursen TNGD44.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Wilma Andersson, Linn
Abrahamsson, Sender Kruithof, Torbjörn Larsson

Se uppåt

I kursen TNGD36 skapades en fiktiv kampanj riktad till chefer på LinkedIn för att skapa medvetenhet om ojämlika rekryteringsprocesser och inspirera till handling genom positiv uppmuntran. Den ska helt enkelt få chefen att se uppåt.

Deltagare: Hedda Linde, Sara Engquist, Mathilda Barkne & Brooke Johansson.

Se uppåt

I kursen TNGD36 skapades en fiktiv kampanj riktad till chefer på LinkedIn för att skapa medvetenhet om ojämlika rekryteringsprocesser och inspirera till handling genom positiv uppmuntran. Den ska helt enkelt få chefen att se uppåt.

Deltagare: Hedda Linde, Sara Engquist, Mathilda Barkne & Brooke Johansson.

Se uppåt

I kursen TNGD36 skapades en fiktiv kampanj riktad till chefer på LinkedIn för att skapa medvetenhet om ojämlika rekryteringsprocesser och inspirera till handling genom positiv uppmuntran. Den ska helt enkelt få chefen att se uppåt.

Deltagare: Hedda Linde, Sara Engquist, Mathilda Barkne & Brooke Johansson.

Vård- och omsorgsutbildningen

Åt Mariestad kommuns vuxenutbildning skapades en videoannons med rörlig bild och animerad text för att uppmärksamma anmälningsperioden för den gymnasiala vård- och omsorgsutbildningen. Skapad i kursen TNGD35.

Deltagare: Hedvig Tropp, Magdalena Engel Pettersson

Vård- och omsorgsutbildningen

Åt Mariestad kommuns vuxenutbildning skapades en videoannons med rörlig bild och animerad text för att uppmärksamma anmälningsperioden för den gymnasiala vård- och omsorgsutbildningen. Skapad i kursen TNGD35.
Deltagare: Hedvig Tropp, Magdalena Engel Pettersson

Vård- och omsorgsutbildningen

Åt Mariestad kommuns vuxenutbildning skapades en videoannons med rörlig bild och animerad text för att uppmärksamma anmälningsperioden för den gymnasiala vård- och omsorgsutbildningen. Skapad i kursen TNGD35.

Deltagare: Hedvig Tropp, Magdalena Engel Pettersson

SMS-bubbla

Till en reklamvideo om det fiktiva fackförbundet NAVET skapades en 3D-

effekt bestående av en realistiskt ljussatt, växande SMS-bubbla. Syftet var att förtydliga det som sker i scenen.

Deltagare video: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Tove Alm, Sofia Szadlo

Deltagare 3D-effekt: Hedvig Tropp

SMS-bubbla

Till en reklamvideo om det fiktiva fackförbundet NAVET skapades en 3D-effekt bestående av en realistiskt ljussatt, växande SMS-bubbla. Syftet var att förtydliga det som sker i scenen. Skapat i kursen TNGD36.

Deltagare video: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Tove Alm, Sofia Szadlo

Deltagare 3D-effekt: Hedvig Tropp

SMS-bubbla

Till en reklamvideo om det fiktiva fackförbundet NAVET skapades en 3D-effekt bestående av en realistiskt ljussatt, växande SMS-bubbla. Syftet var att förtydliga det som sker i scenen. Skapat i kursen TNGD36.
Deltagare video: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Tove Alm, Sofia Szadlo
Deltagare 3D-effekt: Hedvig Tropp

Marshall – Never Stop Listening

En reklamfilm om Marshalls hörlurar och högtalare, med fokus på företagets historia och långa arv inom musikbranschen. Gjord i kursen TNGD44.

Deltagare: Selma Merdović, Hedda Linde, Alice Pälvärinne, Mikaela Vanky, Sofia Waldner, Valerie Kockott

Marshall – Never Stop Listening

En reklamfilm om Marshalls hörlurar och högtalare, med fokus på företagets historia och långa arv inom musikbranschen. Gjord i kursen TNGD44.

Deltagare: Selma Merdović, Hedda Linde, Alice Pälvärinne, Mikaela Vanky, Sofia Waldner, Valerie Kockott

Marshall – Never Stop Listening

En reklamfilm om Marshalls hörlurar och högtalare, med fokus på företagets historia och långa arv inom musikbranschen. Gjord i kursen TNGD44.

Deltagare: Selma Merdović, Hedda Linde, Alice Pälvärinne, Mikaela Vanky, Sofia Waldner, Valerie Kockott

Interaktivt

De Sju Underverken

Genom en interaktiv 3D miljö skapade vi en utslätning om världens sju nya underverk. Vi vill inspirera fler unga till att djupare förstå varför det är viktigt att bevara historiska byggnader och artefakter, samt att väcka en fascination för historia. Skapat i kursen TNGD34.

Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson, Gabriel Carvajal, Paulina Unné.

De Sju Underverken

Genom en interaktiv 3D miljö skapade vi en utslätning om världens sju nya underverk. Vi vill inspirera fler unga till att djupare förstå varför det är viktigt att bevara historiska byggnader och artefakter, samt att väcka en fascination för historia. Skapat i kursen TNGD34.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson, Gabriel Carvajal, Paulina Unné.

De Sju Underverken

Genom en interaktiv 3D miljö skapade vi en utslätning om världens sju nya underverk. Vi vill inspirera fler unga till att djupare förstå varför det är viktigt att bevara historiska byggnader och artefakter, samt att väcka en fascination för historia. Skapat i kursen TNGD34.

Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson, Gabriel Carvajal, Paulina Unné.

Packa din krislåda

I samband med att boken Om krisen eller kriget kommer skickades av MSB skapade vi en interaktiv upplevelse för en potentiell utställning. Målet är att packa sin egen krislåda för att skapa mer medvetenhet till vad som behövs i sitt hem om en kris skulle ske. Prototypen är skapad i Figma för kursen TNGD32.

Deltagare: Sofia Waldner, Wilma Karlsson, Ottilia Liljekvist, Emma Santos, Julia Gavelin

Packa din krislåda

I samband med att boken Om krisen eller kriget kommer skickades av MSB skapade vi en interaktiv upplevelse för en potentiell utställning. Målet är att packa sin egen krislåda för att skapa mer medvetenhet till vad som behövs i sitt hem om en kris skulle ske. Prototypen är skapad i Figma för kursen TNGD32.

Deltagare: Sofia Waldner, Wilma Karlsson, Ottilia Liljekvist, Emma Santos, Julia Gavelin

Packa din krislåda

I samband med att boken Om krisen eller kriget kommer skickades av MSB skapade vi en interaktiv upplevelse för en potentiell utställning. Målet är att packa sin egen krislåda för att skapa mer medvetenhet till vad som behövs i sitt hem om en kris skulle ske. Prototypen är skapad i Figma för kursen TNGD32.
Deltagare: Sofia Waldner, Wilma Karlsson, Ottilia Liljekvist, Emma Santos, Julia Gavelin