Ett magasin för läsare inspirerat av Booktok, gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Amalia Rommeskog
The Reader
Ett magasin för läsare inspirerat av Booktok, gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Amalia Rommeskog
The Reader
Ett magasin för läsare inspirerat av Booktook, gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Amalia Rommeskog
Around
Genom att utforska världens kulturer, öppnar Around upp för nya perspektiv. Fokus ligger på att belysa unika traditioner, mode, mat samt människor och berättelser som formar ett land. Mantrat är att fånga nyfikenheten som skapas över kulturella gränser. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Diana Cortes
Around
Genom att utforska världens kulturer, öppnar Around upp för nya perspektiv. Fokus ligger på att belysa unika traditioner, mode, mat samt människor och berättelser som formar ett land. Mantrat är att fånga nyfikenheten som skapas över kulturella gränser. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Diana Cortes
Around
Genom att utforska världens kulturer, öppnar Around upp för nya perspektiv. Fokus ligger på att belysa unika traditioner, mode, mat samt människor och berättelser som formar ett land. Mantrat är att fånga nyfikenheten som skapas över kulturella gränser. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Diana Cortes
SAND
SAND är en specialiserad tidning som fokuserar på glas, glaskonst och glasblåsning. Tidningen erbjuder en inblick i både traditionella och moderna aspekter av glasvärlden. Skapat i kursen TNGD38.
Deltagare: Felicia Ågren
SAND
SAND är en specialiserad tidning som fokuserar på glas, glaskonst och glasblåsning. Tidningen erbjuder en inblick i både traditionella och moderna aspekter av glasvärlden. Skapat i kursen TNGD38.
Deltagare: Felicia Ågren
SAND
SAND är en specialiserad tidning som fokuserar på glas, glaskonst och glasblåsning. Tidningen erbjuder en inblick i både traditionella och moderna aspekter av glasvärlden. Skapat i kursen TNGD38.
Deltagare: Felicia Ågren
Kåsan
Ett glädjefyllt och inspirerande magasin (med tillhörande grafisk identitet) för unga som är intresserade av att börja med eller veta mer om friluftsliv. Deltagare: Hedvig Tropp
Beyond the Charts
Ett musikmagasin som uppmärksammar mindre artister. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Kajsa Eklöf
Kåsan
Ett glädjefyllt och inspirerande magasin (med tillhörande grafisk identitet) för unga som är intresserade av att börja med eller veta mer om friluftsliv.
Deltagare: Hedvig Tropp
Kåsan
Ett glädjefyllt och inspirerande magasin (med tillhörande grafisk identitet) för unga som är intresserade av att börja med eller veta mer om friluftsliv. Deltagare: Hedvig Tropp
Beyond the Charts
Ett musikmagasin som uppmärksammar mindre artister. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Kajsa Eklöf
Beyond the Charts
Ett musikmagasin som uppmärksammar mindre artister. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Kajsa Eklöf
Bokhyllan
Ett magasin som handlar om att inspirera erfarna och nya läsare att vilja läsa mer. Skapat i kursen TNGD38.
Deltagare: Paulina Unné
Bokhyllan
Ett magasin som handlar om att inspirera erfarna och nya läsare att vilja läsa mer. Skapat i kursen TNGD38.
Deltagare: Paulina Unné
Bokhyllan
Ett magasin som handlar om att inspirera erfarna och nya läsare att vilja läsa mer. Skapat i kursen TNGD38.
Deltagare: Paulina Unné
Mix it up
Ett drinkmagasin med sommartema gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Sanna Josefsson
Mix it up
Ett drinkmagasin med sommartema gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Sanna Josefsson
Mix it up
Ett drinkmagasin med sommartema gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Sanna Josefsson
Redefined
Ett livsstilsmagasin med fokus på att omdefiniera “raggarkulturen” och lyfta fram kvinnorna bakom ratten. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Sara Engquist
Redefined
Ett livsstilsmagasin med fokus på att omdefiniera “raggarkulturen” och lyfta fram kvinnorna bakom ratten. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Sara Engquist
Redefined
Ett livsstilsmagasin med fokus på att omdefiniera “raggarkulturen” och lyfta fram kvinnorna bakom ratten. Gjort i kursen TNGD38.
Deltagare: Sara Engquist
Talaria
Talaria – Stora äventyr. Liten budget är ett resemagasin för unga, äventyrliga vagabonder. I varje nummer får läsaren följa med till nya, ovanliga resmål – som inte kostar skjortan. Skapat för kursen TNGD38.
Deltagare: Selma Merdović
Talaria
Talaria – Stora äventyr. Liten budget är ett resemagasin för unga, äventyrliga vagabonder. I varje nummer får läsaren följa med till nya, ovanliga resmål – som inte kostar skjortan. Skapat för kursen TNGD38.
Deltagare: Selma Merdović
Talaria
Talaria – Stora äventyr. Liten budget är ett resemagasin för unga, äventyrliga vagabonder. I varje nummer får läsaren följa med till nya, ovanliga resmål – som inte kostar skjortan. Skapat för kursen TNGD38.
Deltagare: Selma Merdović
Bok
Goda Mål
En kokbok om mellanmål inspirerat av monteringsanvisningar. Skapad i kursen TNGD38.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
Goda Mål
En kokbok om mellanmål inspirerat av monteringsanvisningar. Skapad i kursen TNGD38.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
Goda Mål
En kokbok om mellanmål inspirerat av monteringsanvisningar. Skapad i kursen TNGD38.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
Yearbook 2023
Under min praktik i kursen TNGD35 fick jag designa Configuras årsbok för 2023 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.
Deltagare: Paulina Unné
Yearbook 2023
Under min praktik i kursen TNGD35 fick jag designa Configuras årsbok för 2023 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.
Deltagare: Paulina Unné
Yearbook 2023
Under min praktik i kursen TNGD35 fick jag designa Configuras årsbok för 2023 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.
Deltagare: Paulina Unné
Yearbook 2024
Blev frågad om att jobba för Configura i två månader och skapa deras årsbok för 2024 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.
Deltagare: Paulina Unné
Yearbook 2024
Blev frågad om att jobba för Configura i två månader och skapa deras årsbok för 2024 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.
Vi tolkade Brett Easton Ellis American Psycho samhällskritiskt, satte den i en nutida kontext, samt porträtterade detta i en kanalöverskridande kampanj. Min roll var att trycka och binda böckerna och dess omslag.
Deltagare: Selma Merdović, tillsammans med de 45 andra studenterna i kursen Campaign Management (Hochschule der Medien, Stuttgart)
Lyrics by Lizzy McAlpine
I kursen redaktionell design valde jag att skapa en bok med utgångspunkt i ett album. Fokus var att förmedla känslan av musiken samt jobba med layouten av texterna för att förstärka meningen i de. Deltagare: Sofia Waldner
Yearbook 2024
Blev frågad om att jobba för Configura i två månader och skapa deras årsbok för 2024 – en sammanställning av årets viktigaste händelser och nyheter inom företaget.
Vi tolkade Brett Easton Ellis American Psycho samhällskritiskt, satte den i en nutida kontext, samt porträtterade detta i en kanalöverskridande kampanj. Min roll var att trycka och binda böckerna och dess omslag.
Deltagare: Selma Merdović, tillsammans med de 45 andra studenterna i kursen Campaign Management (Hochschule der Medien, Stuttgart)
Vi tolkade Brett Easton Ellis American Psycho samhällskritiskt, satte den i en nutida kontext, samt porträtterade detta i en kanalöverskridande kampanj. Min roll var att trycka och binda böckerna och dess omslag.
Deltagare: Selma Merdović, tillsammans med de 45 andra studenterna i kursen Campaign Management (Hochschule der Medien, Stuttgart)
Lyrics by Lizzy McAlpine
I kursen redaktionell design valde jag att skapa en bok med utgångspunkt i ett album. Fokus var att förmedla känslan av musiken samt jobba med layouten av texterna för att förstärka meningen i de. Deltagare: Sofia Waldner
Lyrics by Lizzy McAlpine
I kursen redaktionell design valde jag att skapa en bok med utgångspunkt i ett album. Fokus var att förmedla känslan av musiken samt jobba med layouten av texterna för att förstärka meningen i de. Deltagare: Sofia Waldner
Förpackning
BAM
En 3D-modellerad mockup av en förpackning från det fiktiva företaget BAM som tillverkar bambustrumpor inspirerade av pop art. Deltagare förpackningsdesign: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Caroline Seidel, Louise Johansson, Lovisa Wäster, Patricia Karlsson Deltagare 3D-grafik: Hedvig Tropp
BAM
En 3D-modellerad mockup av en förpackning från det fiktiva företaget BAM som tillverkar bambustrumpor inspirerade av pop art. Deltagare förpackningsdesign: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Caroline Seidel, Louise Johansson, Lovisa Wäster, Patricia Karlsson Deltagare 3D-grafik: Hedvig Tropp
BAM
En 3D-modellerad mockup av en förpackning från det fiktiva företaget BAM som tillverkar bambustrumpor inspirerade av pop art. Deltagare förpackningsdesign: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Caroline Seidel, Louise Johansson, Lovisa Wäster, Patricia Karlsson Deltagare 3D-grafik: Hedvig Tropp
Mittemellan
Design av förpackning till hållbara bambustrumpor i kursen TNGD33.
Godispåse i plast tryckt med gravyrtryck, låda i lätt kartong tryckt i offset, hylldisplay i kartong tryckt för hand i screentryck. Gjord i kursen Practical training in PrePress, Press and PostPress (Hochschule der Medien, Stuttgart).
Deltagare: Selma Merdović, Michael Schmidt
Dr. Jekyll & Mr. Hyde’s Spooky Potion Caramels
Godispåse i plast tryckt med gravyrtryck, låda i lätt kartong tryckt i offset, hylldisplay i kartong tryckt för hand i screentryck. Gjord i kursen Practical training in PrePress, Press and PostPress (Hochschule der Medien, Stuttgart).
Deltagare: Selma Merdović, Michael Schmidt
Dr. Jekyll & Mr. Hyde’s Spooky Potion Caramels
Godispåse i plast tryckt med gravyrtryck, låda i lätt kartong tryckt i offset, hylldisplay i kartong tryckt för hand i screentryck. Gjord i kursen Practical training in PrePress, Press and PostPress (Hochschule der Medien, Stuttgart).
Deltagare: Selma Merdović, Michael Schmidt
Walk The Earth
En förpackning och varumärke för strumpor, skapat för att bidra till en bättre värld för djur och natur. Gjord i kursen TNGD33.
Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson
Walk The Earth
En förpackning och varumärke för strumpor, skapat för att bidra till en bättre värld för djur och natur. Gjord i kursen TNGD33.
Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson
Walk The Earth
En förpackning och varumärke för strumpor, skapat för att bidra till en bättre värld för djur och natur. Gjord i kursen TNGD33.
Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson
Trycksak
Tystnaden
Postern skildrar en fredsduva dödad av en pil, en symbol för hotet mot våra mänskliga rättigheter. Texten betonar vårt ansvar att stå upp mot de orättvisor och brott mot mänskliga rättigheter som ständigt sker – ändå är tystnaden mest talande.
Deltagare: Felicia Ågren
Tystnaden
Postern skildrar en fredsduva dödad av en pil, en symbol för hotet mot våra mänskliga rättigheter. Texten betonar vårt ansvar att stå upp mot de orättvisor och brott mot mänskliga rättigheter som ständigt sker – ändå är tystnaden mest talande.
Deltagare: Felicia Ågren
Tystnaden
Postern skildrar en fredsduva dödad av en pil, en symbol för hotet mot våra mänskliga rättigheter. Texten betonar vårt ansvar att stå upp mot de orättvisor och brott mot mänskliga rättigheter som ständigt sker – ändå är tystnaden mest talande.
Deltagare: Felicia Ågren
Nollans bok
Informationsbok till de nya studenterna under mottagningen 2023.
Deltagare: Julia Gavelin
Nollans bok
Informationsbok till de nya studenterna under mottagningen 2023.
Deltagare: Julia Gavelin
Nollans bok
Informationsbok till de nya studenterna under mottagningen 2023.
Deltagare: Julia Gavelin
Claude Debussy i Modern tappning
För att locka fler unga att lyssna på klassisk musik tog vi fram ett koncept som skulle locka till sig målgruppen med konst. Affischerna är inspirerade av Bauhaus stilen och Claude Debussys olika stycken. Skapat i kursen TNGD46. Deltagare: Sofia Waldner, Alice Pälvärinne, Josefina Spångberg
Claude Debussy i Modern tappning
För att locka fler unga att lyssna på klassisk musik tog vi fram ett koncept som skulle locka till sig målgruppen med konst. Affischerna är inspirerade av Bauhaus stilen och Claude Debussys olika stycken. Skapat i kursen TNGD46. Deltagare: Sofia Waldner, Alice Pälvärinne, Josefina Spångberg
Claude Debussy i Modern tappning
För att locka fler unga att lyssna på klassisk musik tog vi fram ett koncept som skulle locka till sig målgruppen med konst. Affischerna är inspirerade av Bauhaus stilen och Claude Debussys olika stycken. Skapat i kursen TNGD46. Deltagare: Sofia Waldner, Alice Pälvärinne, Josefina Spångberg
Marknadsföring
Åre 2025
En vepa framtagen för att marknadsföra Åre-resan 2025.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
Åre 2025
En vepa framtagen för att marknadsföra Åre-resan 2025.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
Åre 2025
En vepa framtagen för att marknadsföra Åre-resan 2025.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
Marieborgs Folkhögskola
Marknadsföringsmaterial utvecklat för marknadsföring av Marieborgs kreativa folkhögskolekurser.
Deltagare: Emilia Forsell
Marieborgs Folkhögskola
Marknadsföringsmaterial utvecklat för marknadsföring av Marieborgs kreativa folkhögskolekurser.
Deltagare: Emilia Forsell
Marieborgs Folkhögskola
Marknadsföringsmaterial utvecklat för marknadsföring av Marieborgs kreativa folkhögskolekurser.
Deltagare: Emilia Forsell
Melastugan
Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att Instagraminlägg åt friluftsföreningen PAFF för att marknadsföra en stugtur. Deltagare: Hedvig Tropp
Melastugan
Instagraminlägg åt friluftsföreningen PAFF för att marknadsföra en stugtur. Deltagare: Hedvig Tropp
Melastugan
Instagraminlägg åt friluftsföreningen PAFF för att marknadsföra en stugtur. Deltagare: Hedvig Tropp
Epifónima
Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att förstå mer om hur ett bra arbetsflöde i InDesign kan se ut. Deltagare: Hedvig Tropp
Epifónima
Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att förstå mer om hur ett bra arbetsflöde i InDesign kan se ut.
Deltagare: Hedvig Tropp
Epifónima
Flygblad om dansföreställningen Epifónima som skapades i syfte att förstå mer om hur ett bra arbetsflöde i InDesign kan se ut i kursen TNGD42.
Deltagare: Hedvig Tropp
Var går gränsen?
I samarbete med en fiktiv organisation skapades en kampanj med fokus på att minska våld i nära relationer. Målet var att försöka nå förövarna för att ge de en tankeställare om deras beteende är hälsosamt. Skannar man affischen dyker en kort animationsvideo upp som förstärker budskapet. Deltagare: Sofia Waldner, Emma Santos, Alice Arberg
Var går gränsen?
I samarbete med en fiktiv organisation skapades en kampanj med fokus på att minska våld i nära relationer. Målet var att försöka nå förövarna för att ge de en tankeställare om deras beteende är hälsosamt. Skannar man affischen dyker en kort animationsvideo upp som förstärker budskapet. Deltagare: Sofia Waldner, Emma Santos, Alice Arberg
Var går gränsen?
I samarbete med en fiktiv organisation skapades en kampanj med fokus på att minska våld i nära relationer. Målet var att försöka nå förövarna för att ge de en tankeställare om deras beteende är hälsosamt. Skannar man affischen dyker en kort animationsvideo upp som förstärker budskapet. Deltagare: Sofia Waldner, Emma Santos, Alice Arberg
Ryds Herrgård
Marknadsföring för Kårhuset Ryds Herrgårds instagram via MF Kårhouse.
Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist
Ryds Herrgård
Marknadsföring för Kårhuset Ryds Herrgårds instagram via MF Kårhouse.
Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist
Ryds Herrgård
Marknadsföring för Kårhuset Ryds Herrgårds instagram via MF Kårhouse.
Deltagare: Thea Forsberg, Julia Engqvist
Branding
NSSS25 Visuell Identitet
En grafisk profil framtagen för den nordiska körfestivalen Nordic Student Singers’ Summit 2025.
Deltagare: Emilia Forsell
NSSS25 Visuell Identitet
En grafisk profil framtagen för den nordiska körfestivalen Nordic Student Singers’ Summit 2025.
Deltagare: Emilia Forsell
NSSS25 Visuell Identitet
En grafisk profil framtagen för den nordiska körfestivalen Nordic Student Singers’ Summit 2025.
Deltagare: Emilia Forsell
SKÖN Visuell Identitet
En ny grafisk profil framtagen för Studentkören i Norrköping, SKÖN.
Deltagare: Emilia Forsell
SKÖN Visuell Identitet
En ny grafisk profil framtagen för Studentkören i Norrköping, SKÖN.
Deltagare: Emilia Forsell
SKÖN Visuell Identitet
En ny grafisk profil framtagen för Studentkören i Norrköping, SKÖN.
Deltagare: Emilia Forsell
Grodan
Presentation av en marknadsstrategisk visuell profil för det fiktiva varumärket Grodan. Företaget tillverkar veganska röror, gjorda på grönsaker och rotfrukter, för upptagna unga vuxna. Skapat i kursen TNGD43. Deltagare: Hedvig Tropp, Gabriel Carvajal, Tuva Annerbrink
Grodan
Presentation av en marknadsstrategisk visuell profil för det fiktiva varumärket Grodan. Företaget tillverkar veganska röror, gjorda på grönsaker och rotfrukter, för upptagna unga vuxna. Skapat i kursen TNGD43. Deltagare: Hedvig Tropp, Gabriel Carvajal, Tuva Annerbrink
Grodan
Presentation av en marknadsstrategisk visuell profil för det fiktiva varumärket Grodan. Företaget tillverkar veganska röror, gjorda på grönsaker och rotfrukter, för upptagna unga vuxna. Skapat i kursen TNGD43. Deltagare: Hedvig Tropp, Gabriel Carvajal, Tuva Annerbrink
Kråksmåla Skogstjänst
Som frilansare tog jag fram en grön, rak och stilren logotyp till Kråksmåla Skogstjänst, ett skogsföretag i de småländska skogarna.
Deltagare: Hedda Linde
Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson
Grafisk profil för RoCom
Framtagning av bland annat grafisk profil för företaget RoCom i kursen TNGD45.
Deltagare: Julia Gavelin, Wilma Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson
Kråksmåla Skogstjänst
Som frilansare tog jag fram en grön, rak och stilren logotyp till Kråksmåla Skogstjänst, ett skogsföretag i de småländska skogarna.
Deltagare: Hedda Linde
Grafisk profil för RoCom
Framtagning av bland annat grafisk profil för företaget RoCom i kursen TNGD45.
Deltagare: Julia Gavelin, Wilma Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson
Kråksmåla Skogstjänst
Som frilansare tog jag fram en grön, rak och stilren logotyp till Kråksmåla Skogstjänst, ett skogsföretag i de småländska skogarna.
Deltagare: Hedda Linde
Grafisk profil för RoCom
Framtagning av bland annat grafisk profil för företaget RoCom i kursen TNGD45.
Deltagare: Julia Gavelin, Wilma Karlsson, Mikaela Vanky & Agnes Karlsson
Tömningskravallen 2024
Artefakter till Tömningskravallen 2024.
Deltagare: Wilma Karlsson och Julia Gavelin
Tömningskravallen 2024
Artefakter till Tömningskravallen 2024.
Deltagare: Wilma Karlsson och Julia Gavelin
Tömningskravallen 2024
Artefakter till Tömningskravallen 2024.
Deltagare: Wilma Karlsson och Julia Gavelin
Koncept
The Last Bompa - En explosion du sent glömmer
Den fiktiva hip-hop artisten Bompa som ska ha Sverige turné. Bompa är en kontroversiell artist där han ifrågasätter dagens samhälle. Turnén han ska ut på bygger kring idén om att han vill upplysa sina fans om hur viktigt det är att ta hand om planeten. Skapat i kursen TNGD46. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson
The Last Bompa - En explosion du sent glömmer
Den fiktiva hip-hop artisten Bompa som ska ha Sverige turné. Bompa är en kontroversiell artist där han ifrågasätter dagens samhälle. Turnén han ska ut på bygger kring idén om att han vill upplysa sina fans om hur viktigt det är att ta hand om planeten. Skapat i kursen TNGD46. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson
The Last Bompa - En explosion du sent glömmer
Den fiktiva hip-hop artisten Bompa som ska ha Sverige turné. Bompa är en kontroversiell artist där han ifrågasätter dagens samhälle. Turnén han ska ut på bygger kring idén om att han vill upplysa sina fans om hur viktigt det är att ta hand om planeten. Skapat i kursen TNGD46. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson
Bonfire De Tour
Koncept för en utomhusturné till det påhittade indiebandet MT.Weather med tillhörande affischer, sånghäfte samt hemsida. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Mathilda Barkne, Rebecka Gabrielson
Bonfire De Tour
Koncept för en utomhusturné till det påhittade indiebandet MT.Weather med tillhörande affischer, sånghäfte samt hemsida. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Mathilda Barkne, Rebecka Gabrielson
Bonfire De Tour
Koncept för en utomhusturné till det påhittade indiebandet MT.Weather med tillhörande affischer, sånghäfte samt hemsida. Skapat i kursen TNGD46.
Deltagare: Mathilda Barkne, Rebecka Gabrielson
Webb
GDK EX 2023
Hemsidan som skapades för GDK EX 2023
Deltagare: Adrian Lydén och Ella Forsberg
GDK EX 2023
Hemsidan som skapades för GDK EX 2023.
Deltagare: Adrian Lydén och Ella Forsberg
GDK EX 2023
Hemsidan som skapades för GDK EX 2023.
Deltagare: Adrian Lydén och Ella Forsberg
Hemsida för Ligna Energy
Under min praktik hos Ligna Energy tog jag fram skisser för deras hemsida utifrån en ny grafisk profil, med fokus på UX/UI.
Deltagare: Julia Gavelin
Hemsida för Ligna Energy
Under min praktik hos Ligna Energy tog jag fram skisser för deras hemsida utifrån en ny grafisk profil, med fokus på UX/UI.
Deltagare: Julia Gavelin
Hemsida för Ligna Energy
Under min praktik hos Ligna Energy tog jag fram skisser för deras hemsida utifrån en ny grafisk profil, med fokus på UX/UI.
Deltagare: Julia Gavelin
3D
Drake
En 3D rendering av en drake som anfaller ett slott, skapat i kursen TNGD32.
Deltagare: Adrian Lydén och Felicia
Drake
En 3D rendering av en drake som anfaller ett slott, skapat i kursen TNGD32.
Deltagare: Adrian Lydén och Felicia
Drake
En 3D rendering av en drake som anfaller ett slott, skapat i kursen TNGD32.
Deltagare: Adrian Lydén och Felicia Ågren
Ruby River
En miljö i blender där alla former och texturer är egen skapade, för kursen TNGD32. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson
Ruby River
En miljö i blender där alla former och texturer är egen skapade, för kursen TNGD32. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson
Ruby River
En miljö i blender där alla former och texturer är egen skapade, för kursen TNGD32. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson
Muminhuset
En 3D-rendering av Tove Janssons ikoniska Muminhus. Skapat i kursen TNGD32.
Deltagare: Julia Gavelin & Ottilia Liljekvist
Muminhuset
En 3D-rendering av Tove Janssons ikoniska Muminhus. Skapat i kursen TNGD32.
Deltagare: Julia Gavelin & Ottilia Liljekvist
Muminhuset
En 3D-rendering av Tove Janssons ikoniska Muminhus. Skapat i kursen TNGD32.
Deltagare: Julia Gavelin & Ottilia Liljekvist
Cottage Core Kök
Realistisk 3D-rendering av ett mysigt kök för kursen TNGD32.
Deltagare: Mathilda Barkne, Brooke Johansson Liljekvist
Cottage Core Kök
Realistisk 3D-rendering av ett mysigt kök för kursen TNGD32.
Deltagare: Mathilda Barkne, Brooke Johansson Liljekvist
Cottage Core Kök
Realistisk 3D-rendering av ett mysigt kök för kursen TNGD32.
Deltagare: Mathilda Barkne, Brooke Johansson Liljekvist
Café
En 3D rendering av ett café för kursen TNGD32.
Deltagare: Paulina Unné och Ella Forsberg
Café
En 3D rendering av ett café för kursen TNGD32.
Deltagare: Paulina Unné och Ella Forsberg
Café
En 3D rendering av ett café för kursen TNGD32.
Deltagare: Paulina Unné och Ella Forsberg
Pettsson och Findus
En 3D rendering av det nostalgiska köket från Pettson och Findus. Gjort i kursen TNGD32.
Deltagare: Wilma Karlsson och Emma Santos
Pettsson och Findus
En 3D rendering av det nostalgiska köket från Pettson och Findus. Gjort i kursen TNGD32.
Deltagare: Wilma Karlsson och Emma Santos
Pettsson och Findus
En 3D rendering av det nostalgiska köket från Pettson och Findus. Gjort i kursen TNGD32.
Deltagare: Wilma Karlsson och Emma Santos
Fotografi
I Was There
Uppgiften gick ut på att klippa in sig själv i en historisk bild. Skapad i kursen TNGD44.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
I Was There
Uppgiften gick ut på att klippa in sig själv i en historisk bild. Skapad i kursen TNGD44.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
I Was There
Uppgiften gick ut på att klippa in sig själv i en historisk bild. Skapad i kursen TNGD44.
Deltagare: Astrid Kronfjäll
Video
Trattoria Gabriel
Baserat på ägaren Zekis historia och hans vinster som han vunnit i diverse olika pizzatävlingar lyckades vi skapa en marknadsföringsvideo åt Trattoria Gabriel här i Norrköping. Skapad i kursen TNGD44.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson, Sender Kruithof, Torbjörn Larsson
Trattoria Gabriel
Baserat på ägaren Zekis historia och hans vinster som han vunnit i diverse olika pizzatävlingar lyckades vi skapa en marknadsföringsvideo åt Trattoria Gabriel här i Norrköping. Skapad i kursen TNGD44. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson, Sender Kruithof, Torbjörn Larsson
Trattoria Gabriel
Baserat på ägaren Zekis historia och hans vinster som han vunnit i diverse olika pizzatävlingar lyckades vi skapa en marknadsföringsvideo åt Trattoria Gabriel här i Norrköping. Skapad i kursen TNGD44. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Wilma Andersson, Linn Abrahamsson, Sender Kruithof, Torbjörn Larsson
Se uppåt
I kursen TNGD36 skapades en fiktiv kampanj riktad till chefer på LinkedIn för att skapa medvetenhet om ojämlika rekryteringsprocesser och inspirera till handling genom positiv uppmuntran. Den ska helt enkelt få chefen att se uppåt.
Deltagare: Hedda Linde, Sara Engquist, Mathilda Barkne & Brooke Johansson.
Se uppåt
I kursen TNGD36 skapades en fiktiv kampanj riktad till chefer på LinkedIn för att skapa medvetenhet om ojämlika rekryteringsprocesser och inspirera till handling genom positiv uppmuntran. Den ska helt enkelt få chefen att se uppåt.
Deltagare: Hedda Linde, Sara Engquist, Mathilda Barkne & Brooke Johansson.
Se uppåt
I kursen TNGD36 skapades en fiktiv kampanj riktad till chefer på LinkedIn för att skapa medvetenhet om ojämlika rekryteringsprocesser och inspirera till handling genom positiv uppmuntran. Den ska helt enkelt få chefen att se uppåt.
Deltagare: Hedda Linde, Sara Engquist, Mathilda Barkne & Brooke Johansson.
Vård- och omsorgsutbildningen
Åt Mariestad kommuns vuxenutbildning skapades en videoannons med rörlig bild och animerad text för att uppmärksamma anmälningsperioden för den gymnasiala vård- och omsorgsutbildningen. Skapad i kursen TNGD35.
Deltagare: Hedvig Tropp, Magdalena Engel Pettersson
Vård- och omsorgsutbildningen
Åt Mariestad kommuns vuxenutbildning skapades en videoannons med rörlig bild och animerad text för att uppmärksamma anmälningsperioden för den gymnasiala vård- och omsorgsutbildningen. Skapad i kursen TNGD35. Deltagare: Hedvig Tropp, Magdalena Engel Pettersson
Vård- och omsorgsutbildningen
Åt Mariestad kommuns vuxenutbildning skapades en videoannons med rörlig bild och animerad text för att uppmärksamma anmälningsperioden för den gymnasiala vård- och omsorgsutbildningen. Skapad i kursen TNGD35.
Deltagare: Hedvig Tropp, Magdalena Engel Pettersson
SMS-bubbla
Till en reklamvideo om det fiktiva fackförbundet NAVET skapades en 3D-
effekt bestående av en realistiskt ljussatt, växande SMS-bubbla. Syftet var att förtydliga det som sker i scenen.
Deltagare video: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Tove Alm, Sofia Szadlo
Deltagare 3D-effekt: Hedvig Tropp
SMS-bubbla
Till en reklamvideo om det fiktiva fackförbundet NAVET skapades en 3D-effekt bestående av en realistiskt ljussatt, växande SMS-bubbla. Syftet var att förtydliga det som sker i scenen. Skapat i kursen TNGD36.
Deltagare video: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Tove Alm, Sofia Szadlo
Deltagare 3D-effekt: Hedvig Tropp
SMS-bubbla
Till en reklamvideo om det fiktiva fackförbundet NAVET skapades en 3D-effekt bestående av en realistiskt ljussatt, växande SMS-bubbla. Syftet var att förtydliga det som sker i scenen. Skapat i kursen TNGD36. Deltagare video: Hedvig Tropp, Lisette Haglund, Tove Alm, Sofia Szadlo Deltagare 3D-effekt: Hedvig Tropp
Marshall – Never Stop Listening
En reklamfilm om Marshalls hörlurar och högtalare, med fokus på företagets historia och långa arv inom musikbranschen. Gjord i kursen TNGD44.
Deltagare: Selma Merdović, Hedda Linde, Alice Pälvärinne, Mikaela Vanky, Sofia Waldner, Valerie Kockott
Marshall – Never Stop Listening
En reklamfilm om Marshalls hörlurar och högtalare, med fokus på företagets historia och långa arv inom musikbranschen. Gjord i kursen TNGD44.
Deltagare: Selma Merdović, Hedda Linde, Alice Pälvärinne, Mikaela Vanky, Sofia Waldner, Valerie Kockott
Marshall – Never Stop Listening
En reklamfilm om Marshalls hörlurar och högtalare, med fokus på företagets historia och långa arv inom musikbranschen. Gjord i kursen TNGD44.
Deltagare: Selma Merdović, Hedda Linde, Alice Pälvärinne, Mikaela Vanky, Sofia Waldner, Valerie Kockott
Interaktivt
De Sju Underverken
Genom en interaktiv 3D miljö skapade vi en utslätning om världens sju nya underverk. Vi vill inspirera fler unga till att djupare förstå varför det är viktigt att bevara historiska byggnader och artefakter, samt att väcka en fascination för historia. Skapat i kursen TNGD34.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson, Gabriel Carvajal, Paulina Unné.
Warning: Undefined array key "id" in /customers/8/8/4/gdk-ex.se/httpd.www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/image-carousel.php on line 926
De Sju Underverken
Genom en interaktiv 3D miljö skapade vi en utslätning om världens sju nya underverk. Vi vill inspirera fler unga till att djupare förstå varför det är viktigt att bevara historiska byggnader och artefakter, samt att väcka en fascination för historia. Skapat i kursen TNGD34. Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson, Gabriel Carvajal, Paulina Unné.
De Sju Underverken
Genom en interaktiv 3D miljö skapade vi en utslätning om världens sju nya underverk. Vi vill inspirera fler unga till att djupare förstå varför det är viktigt att bevara historiska byggnader och artefakter, samt att väcka en fascination för historia. Skapat i kursen TNGD34.
Deltagare: Diana Cortes, Christian Andersson, Torbjörn Larsson, Gabriel Carvajal, Paulina Unné.
Packa din krislåda
I samband med att boken Om krisen eller kriget kommer skickades av MSB skapade vi en interaktiv upplevelse för en potentiell utställning. Målet är att packa sin egen krislåda för att skapa mer medvetenhet till vad som behövs i sitt hem om en kris skulle ske. Prototypen är skapad i Figma för kursen TNGD32.
Deltagare: Sofia Waldner, Wilma Karlsson, Ottilia Liljekvist, Emma Santos, Julia Gavelin
Packa din krislåda
I samband med att boken Om krisen eller kriget kommer skickades av MSB skapade vi en interaktiv upplevelse för en potentiell utställning. Målet är att packa sin egen krislåda för att skapa mer medvetenhet till vad som behövs i sitt hem om en kris skulle ske. Prototypen är skapad i Figma för kursen TNGD32.
Deltagare: Sofia Waldner, Wilma Karlsson, Ottilia Liljekvist, Emma Santos, Julia Gavelin
Packa din krislåda
I samband med att boken Om krisen eller kriget kommer skickades av MSB skapade vi en interaktiv upplevelse för en potentiell utställning. Målet är att packa sin egen krislåda för att skapa mer medvetenhet till vad som behövs i sitt hem om en kris skulle ske. Prototypen är skapad i Figma för kursen TNGD32. Deltagare: Sofia Waldner, Wilma Karlsson, Ottilia Liljekvist, Emma Santos, Julia Gavelin