Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Jag, Varja Berglund och Jennifer EK skapade tillsammans det nya GDK-utskottet PosterLabbet. 

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Att kunna leda gruppen framåt och göra skillnad tillsammans

Vad var den största utmaningen?

Att faktiskt ta tag i uppgiften, speciellt när det från början inte fanns en tydlig deadline.

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Jag tror att jag blivit lite mer självsäker. Våga göra och våga lita på sig själv. 

Vad är du mest stolt över?

Att vi tillslut lyckades skapa utskottet.

Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Föreningslivet och grupparbeten. Grupparbeten var ofta inom ramen av en kurs men jag var även projektledare för Tryckbar 24/25. Där jobbade vi tillsammans under ett års tid för att skapa evenemang, musikvideor & gyckel samt både digital och fysiskt marknadsföring. Otroligt roligt och framförallt lärorikt gällande projektledning, gruppdynamik och ledarskap i stort! 

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Att få se gruppen lyckas genom en gemensam ansträngning där alla känner sig stolta och delaktiga. Extra kul att se individer utvecklas under tidens gång. Jag gillar att ha en överblick över arbetet och se till att allt flyter på. 

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Otroligt mycket! Den största delen för mig personligen har varit att släppa kontrollen och ge ut uppgifter och inte ta på mig allt själv. Det går inte att göra stora projekt på egen hand, man måste hjälpas åt och ta vara på varandras styrkor. 

Vad är du mest stolt över?

Jag är otroligt stolt över alla personer i TB 24/25 och allt vi lyckades arrangera tillsammans! Ni är grymma <3

Vad var den största utmaningen?

Att se till att alla kan bidra och få en jämnt fördelad arbetsbelastning kan vara klurigt! Och att peppa och hålla fokus även på ett sent kvällsmöte kl 20:30 på TP5 när alla är trötta och hungriga. Men det går! 

Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Kassör och PL i GDK EX.

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Att få lära sig om allas uppgifter och hjälpa dem.

Vad var den största utmaningen?

Att ha bra kommunikation mellan alla grupper. 

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Jag har blivit mer bekväm i ledarrollen, ibland har man faktiskt koll.

Vad är du mest stolt över?

Examensveckan blev helt otrolig, att få se studenterna och deras familjer så nöjda var värt allt!

Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Posterlabbet

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Man ser snabbt hur något går åt rätt riktning och faktiskt blir av, inte faller mellan stolarna (tro det eller ej). 

Vad var den största utmaningen?

Att skapa ett utskott från grunden har inte varit det lättaste. Mycket logistik och regler man inte haft koll på tidigare och läskigt att starta något helt nytt!

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Genom två kurser i projektledning och många projekt har jag blivit betydligt mycket bekvämare i att ta kommando och våga lita på min egen röst.

Vad är du mest stolt över?

Att Posterlabbet, som började som något så litet faktiskt blev av!

Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Jag projektledde Skurkeriet 24/25. Det är ett phadderi som arrangerar basårets Nolle-P och Linteks stora Nolle-P.

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Det roligaste med att vara projektledare är att få jobba nära alla i gruppen och se hur allting hänger ihop. Att både kunna hjälpa till med vad som händer här och nu och samtidigt ha ett långsiktigt perspektiv och planera framåt gör att man blir väldigt involverad i föreningens arbete och kommer alla väldigt nära. Man får en inblick i allt vilket är toppen när man gillar att ha koll på läget.

Vad är den största utmaningen?

Den största utmaningen med att projektleda en förening är att det är mer än bara arbetsuppgifterna som spelar in. Alla är med ideellt vilket gör det lika viktigt att alla har kul och mår bra som att få uppgifterna klara i tid. En förening slukar mycket tid så det gäller att trivas och må bra för att det ska kännas värt det.

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Jag har utvecklats massor! Har hittat nya metoder och angreppssätt som hjälpt mig utveckla mitt ledarskap väldigt mycket. Det kommer både från föreningslivet och från de kurser vi haft om projektledning och retorik.

Vad är du mest stolt över?

Jag är mest stolt över mina år i Skurkeriet. Att vi fick så mycket gjort samtidigt som vi hade så otroligt kul. Vi var en grupp människor som inte kände varandra sedan innan och nu har vi vänner för livet. Jag är otroligt glad över att jag engagerade mig under min tid på GDK.

 Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Jag var projektledare i Kindergarden under mitt sista år! 

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Att få sätta ihop en projektgrupp som visade sig funka jättebra med varandra, har kul ihop och som verkligen tar fram de bästa i varandra. Sen har det varit väldigt roligt att få se hur alla sakta men säkert kommer in i sina roller och utvecklats under året när det är sån mix av olika kompetenser! 

Vad var den största utmaningen?

Att skapa en balans där alla olika delar ska fungera samtidigt: kommunikation inom gruppen och med kund, planera och lösa problem men också hålla motivationen och kreativiteten igång!

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Mycket mer än vad jag trodde. Jag har lärt mig vikten av att kunna prioritera, hålla flera bollar i luften samtidigt, vara tydlig i min kommunikation och helt enkelt kommunicera i en grupp där många olika projekt är igång samtidigt.

Vad är du mest stolt över?

Kindis 25/26 <3 Vi hade lyckade event och tävlingar, roliga arbeten med kunder och levererade alltid till fullo! Så stolt över hela gruppen!

Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Jag har varit projektledare vid flera tillfällen under många kurser, jag har verkligen trivts bra i den rollen och känt mig uppskattad när jag har varit projektledare. 

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Det roligaste har varit att hela tiden ha koll på helheten. Man får en tydlig överblick över projektet och möjlighet att hoppa in i olika roller, som kreatör eller copy.

Vad var den största utmaningen?

Vissa kurser och projektbeskrivningar har varit svåra att förstå ibland.

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Jag känner att jag har utvecklats så mycket som projektledare, jag har både fått en insikt i att projektledning är något jag vill jobba med, men jag har även fått insikter i agil projektledning och olika metoder man kan använda sig av i projekten.

Vad är du mest stolt över?

Jag är stolt över att många personer jag har arbetat med, där jag har varit projektledare, har gett mig beröm och sagt att jag är en bra projektledare. Då känner jag mig lite extra stolt.

Vad har du för erfarenheter som projektledare?

Jag fick möjlighet att ta rollen som projektledare i kursen Marknadskommunikativa designprojekt. I kursen arbetade vi tillsammans med en riktig kund, och jag ansvarade för att leda arbetet i vår grupp på fyra personer.

Vad är det roligaste med att vara projektledare?

Jag tyckte att projektledning var roligt eftersom jag fick ha det övergripande ansvaret för planering och struktur i projektet. Det var givande att koordinera arbetet i gruppen och se till att alla visste vad som skulle göras och när. Jag uppskattade också att kunna planera arbetet så att vi blev klara i tid, samtidigt som vi höll en hållbar arbetsbelastning för gruppen.

Vad var den största utmaningen?

Den största utmaningen var att projektleda och planera arbetet när slutprodukten ännu inte var tydligt definierad. Det gjorde det svårare att strukturera processen och fatta beslut kring riktning och prioriteringar. 

En annan utmaning var att avgöra hur mycket utrymme kunden skulle ges i processen. Ju fler tillfällen kunden fick att ge feedback, desto större blev behovet av justeringar och omplanering i projektet.

Hur har du utvecklats som projektledare under din tid på GDK?

Jag har utvecklats i min roll som projektledare genom att bli mer trygg i att fatta beslut, sätta gränser och delegera uppgifter inom gruppen. Jag har också fått en bättre förståelse för hur kundens involvering bör balanseras i ett projekt för att skapa en effektiv arbetsprocess.

Vad är du mest stolt över?

Jag är stolt över att vi lyckades genomföra projektet i god tid samtidigt som vi höll en hållbar arbetsbelastning i gruppen. Kunden blev väldigt nöjd med resultatet, och vi kände oss alla stolta över slutprodukten vi hade skapat tillsammans.